A későbbiekben a Fekete Özvegyet egy szenátusi bizottság előtt mutatják, ahol őt és hős társait azzal vádolják, hogy "leamortizálták a hírszerzés teljes apparátusát", a nő azonban nem mutat megbánást, és szilárdan meg van győződve róla, hogy nem fogják börtönbe vetni, mert "[az amerikai kormánynak és a világnak] szüksége van ránk. Igen, a világunk törékeny, és igen, részben miattunk lett ilyen, de csakis mi tudjuk kellőképp megóvni…". IV. Mivel a film összeesküvés-thrillerként állítja be magát, és olyan sokat kölcsönöz A keselyű három napjából, helyénvalónak tűnik összehasonlítani a két film végét. A tél katonája sikeresen megszabadul Pierce-től (szíven lövik, ahelyett, hogy bíróság elé kerülne), a három Vízió projekt repülőszállító megsemmisül (s amennyire látjuk, elpusztításuk nem jár ártatlanok halálával), a film címszereplője pedig kiérdemli a megváltást. A keselyű három napjában a menekülő CIA-elemző Joe Turner (Robert Redford) számára nincs ilyen határozott lezárás. Állandó veszély közepette adja át a sajtónak a közel-keleti olajmezők elfoglalására vonatkozó titkos CIA-tervről szóló anyagát, de nem világos, hogy ezt végül közzéteszik-e vagy sem, tekintve, milyen óriási hatalommal bírnak azok, akiket ezzel lejáratna.
„A világ megváltozott, és egyikünk sem térhet vissza”: a 9/11 utáni szuperhős illuzórikus erkölcsi kétértelműsége az Amerika kapitány: A tél katonájában | Apertúra
Videa
Nehéz olyan politikai filmet készíteni, amely nem aktuális. Ez az, ami a politikai thrillert megkülönbözteti a sima thrillertől. És ez az, ami a karakterek paranoiáját és a közönség paranoiaélményét fokozza. Mi pedig a popkultúra megszállottjai vagyunk, és szeretjük az aktualitást, ezért folyton arra törekedtünk, hogy legyenek ilyen jelenetek, amelyek szerencsére vagy sajnos éppen akkor kerültek a moziba, amikor [Edward] Snowden kiteregette az NSA szennyesét. Ez a cucc már a zeitgeist része volt. Mindannyian azokat a cikkeket olvastuk amelyek a dróntámadások, a megelőző csapások, a polgári szabadságjogok kérdését boncolgatták – [Barack] Obama is arról beszélt, hogy kit kellene megölni … Mindezt bele akartuk tenni a filmbe, mert jól ellentétezi Amerika kapitány nagy generációjának gondolkodásmódját. [1]
Anthony Russo (idézi Lovece 2014)
Amerika kapitány hősi perszónája aszerint módosult, ahogyan a kultúra igényei és a hőssel kapcsolatos elvárásai módosultak. A hős karakterének összetettségét, erkölcsi szempontjait úgy változtatták, ahogyan a társadalom változott.
Magyarul videa
- Itt a nagy bejelentés: április végétől ő lesz az RTL Klub új műsorvezetője – Reflektoronline
- Bicikli kerék méretek
- Kerekerdő turisztikai központ
- Amerika kapitány a tél katonája online teljes film sur imdb
- Amerika kapitány a tél katonája online teljes film indavideo
- Amerika kapitány a tél katonája online teljes film western
- Oktatási Hivatal
De ahogy a társadalom egyre képzettebb lesz, és egyre jobban átlátja a kétértelműségeket, a mitikus karakternek valamilyen módon tükröznie kell az ezzel kapcsolatos tudatosságot is. Jeffrey S. Lang és Patrick Trimble (1988: 169)
Amikor 2014. áprilisában bemutatták az Amerika kapitány: A tél katonáját (Captain America: The Winter Soldier. Russo Brothers, 2014), a mainstream sajtó széles körben úgy tekintett a filmre, mint a Marvel addigi legpolitikusabb alkotására. Már-már úgy tűnt, mintha a kritikákat szerződés kötötte volna, hogy felemlegessék a film elmélyült foglalatoskodását a "terror elleni háború" korszakának politikájával. Számos értékelés visszhangozta Ty Burr azon állítását, hogy a film "a hazafias eszmék és a szeptember 11. utáni politika valósága között őrlődik" (Burr 2014), illetve David Edelstein azon jellemzését, miszerint a film egy "feszes tempójú, régi stílusú összeesküvés-thriller, amelyet az új technológia és a szeptember 11. utáni világ egyre csúnyább kompromisszumai tesznek különösen félelmetessé" (Edelstein 2014).
Mint várható, mindketten túl visszafogottak ahhoz, hogy ténylegesen megvitassák az érzéseiket, de egyetértenek abban, hogy az ágyak túl puhák, amióta "hazajöttek", ahhoz képest, amilyenek a fronton voltak, s így szavak nélkül is elkönyvelik a Sam által megtapasztalt "terror elleni háború" és az Amerika kapitány által megélt második világháború hadszínterei közötti hasonlóságot. Amikor a Kapitány meglátogatja a veteránokat, hallja, amint a volt katonák egy csoportja a szolgálat végét követő tapasztalatairól beszél, és egy fiatal nő azt meséli: "Múlt héten igazoltattak. Azt hitték, ittam. Kikerültem egy nejlonzacskót. Mert azt hittem, bomba. " Sam válasza legalább annyira szól a Kapitánynak, mint az iraki és afganisztáni veteránoknak: "Valamit otthagyunk, valamit magunkkal hozunk. A mi dolgunk rájönni, hogy éljünk együtt vele…"
Steve Rogers lakása jól mutatja, melyek azok a "dolgok", amelyeket a Kapitány magával hozott, s jelzi tulajdonosának kulturális és időbeli távolságát a kortárs világtól.